Contactgegevens
Kleuvenstee 15
9403 LT  Assen
Home > Coronavirus

Coronavirus:  je kunt gewoon naar de tandarts.

Het coronavirus (COVID-19) krijgt weer meer impact op het dagelijks leven, dus ook een bezoekje aan de tandarts, mondhygiënist of orthodontist is met voorzorgsmaatregelen omgeven.

Nadat we vanaf half maart een periode met beperkte opening hebben meegemaakt zijn we weer enige tijd geopend. Helaas zien we de besmettingen toenemen en is het van het grootste belang dat we de voorzorgsmaatregelen respecteren om daarmee de verspreiding van het virus af te remmen.

Hoe maak je een afspraak?

Even aanwaaien voor het maken van een afspraak is er niet meer bij. Een afspraak kan gemaakt worden telefonisch of voor de controle via de webagenda. U ontvangt een email met belangrijke informatie waar belangrijke informatie staat over uw afspraak zoals vragen over uw gezondheid en maatregelen waarin wij u verzoeken rekening mee te houden.

Anderhalve meter

Een overvolle wachtkamer is verleden tijd. Kom ook niet (veel) te vroeg voor je afspraak, de kans is groot dat je dan buiten moet wachten. In de behandelkamer geldt die regel overigens niet: de mondzorgverlener en assistent zitten zoals gewoonlijk boven op je lip.

Hoe zit het met de veiligheid?

Mondzorgpraktijken voldoen altijd al aan de hoogste hygiënestandaarden: mondkapjes gebruiken, handen desinfecteren en het schoonmaken van instrumenten zit in de natuur van mondzorgverleners. In de behandelkamer zie je geen veranderingen. Wel zal je merken dat je bij het betreden van de praktijk gevraagd wordt je handen te desinfecteren.  De dispenser doseert automatisch hand eronder bewegen is voldoende. En daarna nergens meer aan te zitten. Probeer dus ook van je telefoon af te blijven.

Heb je een probleem in je mond?

Heb je kiespijn of voel je iets in je mond? Blijf er niet mee doorlopen, maar bel gewoon op. Doe dat bij pijn wel meteen 's morgens vroeg. Zo heb je de grootste kans dat je dezelfde dag nog kan worden geholpen.

Voor spoedklachten zijn wij bereikbaar zoals u gewend bent dagelijks van 8.15-13.00 uur.

Buiten deze tijden wordt u verbonden met het antwoordapparaat met daarop informatie over bereikbaarheid bij spoedklachten.

Telefoonnummer 0592-345953

En wat als je verkouden bent, koorts hebt of in thuisisolatie zit?

Laat je testen en overleg met je tandarts of de behandeling kan worden uitgesteld totdat het testresultaat bekend is. Als dat niet mogelijk is (bijvoorbeeld bij hevige kiespijn), zal de tandarts je in beschermende kleding en met een ander mondkapje op zelf behandelen of verwijzen naar een collega in de buurt. Dat kan niet zo maar even tussendoor. Je krijgt duidelijke instructies, volg die precies op.

Afstand houden blijft van belang

Houd overal minimaal 1,5 meter afstand van elkaar. En, pas je die andere simpele regels ook nog toe?

1. Schud geen handen

2. Was je handen regelmatig met zeep; ook goed tussen je vingers. Reinigen met desinfecterende gel is ook prima

3. Raak je ogen, mond en neus zo min mogelijk aan

4. Nies of hoest in je elleboog of gebruik papieren zakdoekjes en gooi die direct daarna weg

Publieksinformatienummer:

De meest recente informatie over het coronavirus staat op de site van het RIVM en van de Rijksoverheid. Met vragen over het coronavirus kan iedereen ook terecht bij het publieksinformatienummer 0800-1351.

Tandarts Praktijk Marsdijk
Tandartsen Wigchert L J M & Wigchert M A

E info@tandartspraktijkmarsdijk.nl
I www.tandartspraktijkmarsdijk.nl