Contactgegevens
Kleuvenstee 15
9403 LT  Assen
Home > Coronavirus

Coronavirus: kun je gewoon naar de tandarts?

Het coronavirus (COVID-19) krijgt meer en meer impact op het dagelijks leven, dus ook een bezoekje aan de tandarts, mondhygiŽnist of orthodontist is vanaf nu geen vanzelfsprekendheid meer.

Praktijken verlenen alleen nog zorg bij spoedgevallen

Alle mondzorgverleners is geadviseerd om tot 6 april aanstaande alleen nog spoedeisende klachten te behandelen. Zoals bekend is het op dit moment van het grootste belang om sociale contacten zoveel mogelijk te beperken en daarmee de verspreiding van het virus af te remmen. Daarom kan een afspraak voor bijvoorbeeld controle, tandsteen verwijderen, het vullen van een gaatje of je intake of controle bij de orthodontist wel even wachten.

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport steunt in brief het staken van reguliere mondzorg.

Wij hebben de verwachting dat dit wellicht langer kan gaan duren en houden er met het verplaatsen van de afspraken rekening mee.

Wat is een spoedgeval:

• Uitgeslagen of afgebroken tand
  • nabloeding
  • acute onhoudbare pijn
  • zwelling

Mondzorgpraktijken zijn telefonisch bereikbaar

In de periode tot 6 april zijn de tandarts, mondhygiŽnist of de orthodontist gewoon bereikbaar voor al je vragen. Wel dien je rekening te houden met gewijzigde openingstijden. Mondzorgpraktijken zullen dat gaan aangeven op de praktijkwebsiteís.

Voor spoedklachten zijn wij bereikbaar zoals u gewend bent dagelijks van 9.00-12.00 uur.

Buiten deze tijden wordt u verbonden met het antwoordapparaat met daarop informatie over bereikbaarheid bij spoedklachten.

telefoonnummer 0592-345953

Mijn tandarts, mondhygiŽnist of orthodontist werkt gewoon wel

Er is alleen een advies gegeven aan mondzorgverleners om de zorg te beperken. Het kan dus zijn dat jouw mondzorgverlener gewoon kan doorwerken, omdat hij of zij de juiste beschermingsmiddelen ter beschikking heeft.

Goede handhygiŽne blijft van belang

Omdat het virus van mens tot mens overdraagbaar is, gelden de volgende simpele regels:

1. Schud geen handen
  2. Was je handen regelmatig met zeep; ook goed tussen je vingers. Reinigen met desinfecterende gel is ook prima
  3. Raak je ogen, mond en neus zo min mogelijk aan
  4. Nies of hoest in je elleboog of gebruik papieren zakdoekjes en gooi die direct daarna weg

Publieksinformatienummer:

De meest recente informatie over het coronavirus staat op de site van het RIVM en van de Rijksoverheid. Met vragen over het coronavirus kan iedereen ook terecht bij het publieksinformatienummer 0800-1351.

Tandarts Praktijk Marsdijk
Tandartsen Wigchert L J M & Wigchert M A

E info@tandartspraktijkmarsdijk.nl
I www.tandartspraktijkmarsdijk.nl